۵.۳.۸۷

قهوه


من عاشق نسکافه وقهوه مخصوصا با شیر هستم.

و بر خلاف خیلی ها قهوه تلخ دوست ندارم با شکر می خورم .تازه نه توی فنجان بلکه تو لیوان.

الانم لیوان خالی شده از قهوه کنار دستمه.

رفتم تو گوگل ببینم اصلا قهوه خوبه یا نه این چیزا توش بود:

خواص قهوه:

۱- به دلیل خاصیت نشاط بخشی قهوه، ضد افسردگی است.
۲- نوشیدن یک فنجان قهوه در بسیاری از مواقع سردرد شما را برطرف می‌کند.
۳-قهوه به دلیل داشتن ماده‌ای به نام تانن از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند.
۴- تحقیقات ۹ ساله دانشمندان ژاپنی نشان می‌دهد مصرف منظم قهوه به دلیل دارا بودن اسید کلروژونیک، خطر ابتلا به سرطان کبد را تا ۴۹ درصدو مصرف نامنظم قهوه می‌تواند خطر ابتلا به سرطان کبد را تا ۲۹ درصد کاهش دهد.
۵- محققان هلندی به این نتیجه رسیدند که نوشیدن یک فنجان قهوه در طی روز خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد. زیرا ترکیبات موجود در قهوه از جمله منیزیم و پتاسیم به سوخت و ساز قند رد بدن کمک می‌کند.
۶- تحقیقات مريم سابقی و یاسر دری، دو محقق ایرانی در آمریکا نشان داده است که بوییدن دانه های قهوه می تواند باعث بازگشت اشتهای از دست رفته پس از آشپزی شود. آنان معتقدند که مولکول های قهوه با حرکات جنبشی خاص خود باعث جدا شدن مولکول های غذا از گیرنده های بویایی بینی و بدین ترتیب باعث بازگشت اشتها می شود.اين دو محقق همچنین این روش را جهت افزایش سلامتی حیوانات در موسسه های تحقیقاتی پیشنهاد کرده اند.

احتیاط!
بدون تردید افراط در مصرف هر ماده غذایی اثر خوشایندی به دنبال نخواهد داشت. بنابراین با مصرف به اندازه قهوه در طول روز از زیان‌های مصرف بیش از اندازه آن از جمله بی‌خوابی، سوءهاضمه و بالا رفتن فشار خون پیشگیری کنید.
مادران باردار: دانشمندان دانمارکی طی ۱۰ سال تحقیق و بررسی به مادران باردار اعلام کردند برای اطمینان از به دنیا آوردن یک نوزاد سالم بیش از ۳ فنجان قهوه (۳۰۰ میلی گرم کافئین) در روز مصرف نکنند.«من زندگیم را با تعداد قاشق‌های قهوه پیمانه می‌کنم» تی اس الیوت

ریشه کلمه قهوه:
لغت انگلیسی Coffee احتمالاً از لغت عربی Qahva گرفته شده‌است و در اتیوپی به آن Bunn و یا Bunna(زبان «امحاریک» (Amharic) زبان مردم اتیوپی) و در زبان تیگرینیایی (Tigrinya) به آن Bunni و در زبانهای دیگر، نامهایی که همه از ریشه کلمه Bunn گرفته شده‌اند نامیده میشود. در واقع لغت عربی qahwa (قهوة) خلاصه شده کلمه «قهوة البن» qahwat al-bunn بوده که به معنی شراب گیاه بن است. چون در دین اسلام نوشیدن الکل نفی شده بود، قهوه به عنوانی جانشینی مناسب مورد استفاده قرار گرفت. بعدها کلمه عربی «قهوة» در زبان ترکی به «کهوه» Kahve معروف شد که همین کلمه در زبان ایتالیایی به Caffe و در زبانهای فرانسوی، پرتغالی و اسپانیای به نام Cafe مورد استفاده قرار گرفت. سابقه این لغات به دهه آخر قرن ۱۶ برمی گردد ولی لغت "Coffee" از اواسط دهه ۱۶۰۰ مورد استفاده قرار گرفت.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
خوبی

الان دوست دارم منم یه لیوان پر قهوه اونم از نوع شیرینش بخورم تااین شیرینی واسه یه لحظه ام که شده طعم تلخ زندگی رو از یادم ببره(...............

ممنون ار محبتت واقعا ممنون

پست آخرو گذاشتم
دوست داشتی بازم بهم سر بزن
..........
شاید خواستم قبل از حک شدن خودم تمومش کنم

خوش باشی وشادشاد
نگار

ناشناس گفت...

هانیه
سلام نگار خانوم
ممنون از لطفت
متاسفانه من لینک شمارو فراموش کردم